برای ارتباط بین اکسل و ورد برای ایجاد کارنامه و یا فیش حقوقی افرادی که نام و اطلاعات آنها در اکسل تایپ شده است مراحل زیر را طی می کنیم .

ابتدا جدولی را که در کاربرگ اکسل داریم ، تمام سطرهای اضافی بالای آن را حذف می کنیم به طوری که عناوین جدول در سطر اول قرار گیرد . آنگاه به نرم افزار ورد رفته و سپس طراحی کارنامه را شروع می کنیم . قابی را که می خواهیم داده های اکسل در آن قرار گیرد طراحی می شود و جای داده ها خالی گذاشته می شود .

حال به سراغ منوی  TOOLS از ورد رفته  و گزینه ی  LETTER AND MAILING را انتخاب کرده و سپس گزینه ی MAIL MERGE را انتخاب می کنیم.