تمرین گزارش گیری

 

دانلود کنید :

با این تمرین به سوالات زیر در کاربرگ زیرپاسخ دهید :( تابع subtotal , autofilter)

در کاربرگ دریافتی :

۱- جمع دریافتی های علی چقدر است ؟

2- میانگین دریافتی های رضا چقدر است ؟

3- جمع دریافتی های امید در سال 82 چقدر است ؟

4- جمع کارکرد های علی در سال 83 از بانک melat چقدر است ؟

5- جمع دریافتی های علی در شش ماهه اول سال چقدر است ؟

 

فرم سازی در اکسل 2007

 

به دلیل از دست رفتن برخی از تصاویر این مبحث و اصرار دوستان آنرا مجددا با استفاده از اکسل 2007 برروی وبلاگ قرار می دهم :

 

برای نصب ابزار های فرم سازی در اکسل 2007 باید مسیر زیر را به ترتیب طی کنیم :

 

OFFICE BUTTON \ EXCEL OPTIONS \ CUSTOMIZE

 

گزینه DEVELOPER TAB  را در ستون سمت چپ انتخاب کرده تا ابزار CONTROLS  در فهرست ظاهر شود .

 

آنگاه آنرا به QAT  انتقال داده ( ADD  )  تا قادر به استفاده از آن باشیم.

  

 

 

حال ابزار CONTROLS  قابل استفاده می باشد . آنرا باز کرده از امکانات آن استفاده می کنیم .

 

 

 

 

هر یک از این ابزار قابلیت خاصی دارند مثلا  CHEKBOX  برای تیک زدن یک گزینه استفاده می شود . اما کاربرگ چگونه این انتخاب را تشخیص می دهد ؟

هر کدام از این ابزار ها گزینه های به نام CELL LINK  دارند که آنها را به کاربرگ متصل می کند و نتیجه را درون سلول انتخابی قرار می دهد .برای دستیابی به این بخش کافی است برروی ابزار راست کلیک کرده گزینه FORMAT CONTROL  را انتخاب کنیم .

 

 

 

 

سایر ابزارها نیزاین گزینه را دارند به جز BUTTON  که برای اجرای مستقیم ماکروها استفاده می شود.

 

ابزار های بخش CONTROLS  عبارتند از :

1-                                                  CHECKBOX

2-                                                  OPTION BUTTON

3-                                                  COMBO BOX

 

که در زیر نمونه ای از طرز استفاده کمبو باکس نمایش داده شده است.عدد 2 در سل لینک شماره داده در آرایه مورد نظر است

 

 

 

 

 

4-                                                  LIST BOX

5-                                                  SCROLL

6-                                                  SPINNER

7-                                                  LABEL

8-                                                  BUTTON

 

 

 

 

 

محافظت شدید از داده ها

 

: با استفاده از این روش دیگر گزینه های محافظت فعال نخواهند بود 

مرجع :

http://support.microsoft.com/kb/309312

 

To disable password protection in Access, Excel, and Word by using the Microsoft Management Console:

1. Click Start, point to Run, and then start the Microsoft Management Console (MMC),
2. On the Console menu, click Add/Remove Snap-In.
3. In the Add/Remove Snap-In dialog box, click Add (in the lower left area).
4. In the list of snap-ins, double-click Group Policy, and then click Finish.
5. Click Close and then click OK in the Add/Remove Snap-In dialog box.
6. In the Console root under Local Computer Policy, expand User Configuration.
7. Expand Administrative Templates, and then examine the templates that are currently installed.
8. Right-click Administrative Templates, and then click Add/Remove Templates.
9. Click Add and then double-click the Office program template (*.adm) that you want to modify.
10. Click Close in the Add/Remove Templates dialog box.
11. Expand the application template that you just added under Administrative Templates.
12. Expand the Disable items in user interface item, and then click Predefined.
13. Double-click Command bar buttons and menu items.
14. Click the Enabled button.
For Access 2002, select the Tools | Security | Set Database Password check box.
For Excel 2002, select the following check boxes:
Tools | Protection
Tools | Protection | Protect Sheet
Tools | Protection | Protect Workbook
Tools | Protection | Protect and Share Workbook
For Word 2002, select the Tools | Protect Document check box.
15. Click OK in the Properties dialog box.
16. On the Console menu, click Save to save the modified policy.

موفق باشید